Alla inlägg under mars 2012

Av madelene spegel - 28 mars 2012 15:48

Okej, kanske inte så super trevligt. Eller nog kanske man tycker det är roligt när det ringer lite random sådär på mobilen. Så ser man att det är en person man har tänkt att ringa men inte ringt ännu. I mitt fall var det Therese från UNF(Ungdomars nykterhetsförbund) som jag och Vincent skulle ha fikat med i tisdags men det gjorde vi inte av vissa anlendingar. Så imorgon klockan 15.00 blir nog bättre sa nog vi. 

Men hon ringde mig iaf. Och det första hon säger är "Hej Amanda!"

Sen när vi pratar på så fattar jag att hon vet vem det är hon ringt men bara att hon sa fel namn. Så orkade inte ens rätta henne. Får rätta henne när vi fikar imorgon. Man skulle haft ett namn som Vincent, det går ju inte att missa. 


Men iaf. Missa inte mitt och Vincent Projektarbete nu på onsdag, så nu räknar vi ner. Det är om exakt en vecka. Håll tummarna och kom dit och checka läget!

   Be there or stay square.

Av madelene spegel - 24 mars 2012 21:57

går ut, blev nyss frisk, så det måste firas!

 

Av madelene spegel - 21 mars 2012 19:06

Okej, idag, hemma. Från skolan. Kunde knappt andas imorse faktiskt. Halsen tog emot. Vågade inte svälja, det gjorde ont. Men nu mår jag toppen! Väntar på att mamma och pappa ska komma hem för dom är och handlar. Middag står på schemat. Sent, jo men så får det vara ibland. Planerar redan att fara till skolan imorgon även om jag mår skit. Men det är ändå bättre att fara till skolan och må skit än att ligga i sängen hemma och inte göra ett skit. Missade provet i Nutida konst. Har alla papper hemma så hade kunnat plugga det, men vem orkar.. Inte då jag. 

Tänkte ju som sova skitlänge idag, blev inte alls av. Tobbe ringer å väcker mig 10.. hehe oops.


Imorgon äre ju då..skola igen. Som jag dillade om nyss, Ljudteknig B vill spela ine n låt med kören eller jag vet inte om dom ska ha flera låtar. Så stannar länge på skolan imorgon för att hjälpa till med det. Blir en lång dag med äcklig mat i matsalen.. Såklart.. Man är ju som van. Men nog överlever jag. Kaffe brukar hjälpa. 

Har dock inte druckit nå kaffe idag, kanske därför en aning huvudvärk? Blir en kopp efter middagen!


Och nu sådär, såklart. Jag väntade på Tobbes sms. Kolla min telefon så jag kanske inte skulle ha missat det, nej men.. 3 sekunder efter jag la ner telefonen så fick ja svar från honom. Såklaaaart nrä man lagt ifrån sig den. 


Nåja ska väll kanske inte skriva så mycket mer nu. Lyssnar dock på en jätte fin låt nu. Ni får inte veta vilken det är. Hittade den på Tobbes spotifylista. Och där har han massa låtar så lycka till å hitta vilken det är. Spelade den dock för mamma igår, hon gillade den. 

Och bilden är inte tagen från idag. Några dagar sen äre, typ söndags. Jo från i söndags är den.   

FML

Av madelene spegel - 19 mars 2012 18:43

Tar studenten iår. FYFAN VA JOBBIGT. Vad ska jag göra sen? Jobba, jo tack. Men lättare sagt än gjort. Man kanske ska skaffa jobb först. Men nej okej tar studenten. 

LÄTT ATT VA KILLE DÅ? Dom drar på sig liksom den där standarn. Kavaj, skjorta, slips å nå fina byxor med så där överdrivet fina skor... Men jag som tjej måste hitta student klänning. DET VAR JU JOBBIGT. Jo tack jag vet.

Av madelene spegel - 19 mars 2012 16:58

Just nu känner jag att Sofia och Tobbe lägger stora influenser på mig vad det gäller musik... Så ligger nu å nöter på kanske 10 olika låtar som dom visat mig..? Haha.. Bra är dom, kanske itne nyast men... sköna ändå!


ja men många fler, men ids fan inte, be mig skicka spotifylista eller nå.

..

Av madelene spegel - 19 mars 2012 16:31

Jaha, ännu en måndag, det är tydligen uträknad att jag tar studenten om ca. 10 veckor. Om man inte räknar med bland annat påsklovet. Fyfan va helvettes skönt å slippa skolan!


Nåja veckan 12 är det nu. Det var äcklig mat i skolan idag, fan va kräsen man är. Men det såg inte gott ut någonstans eller luktade gott. Nejnej. 

Studentmössorna kommer vecka 16. Låter sent men behöver den ju inte som skräp på mitt rum innan dess så det är väll lika.


Hade en trevlig kväll med en fin person igår. Fast lite tjaffs men.. det löste sig, så ba gick jag hem 2 på natten med sällskap. Sov länge idag. Till 10. Sen tvingade Caroline mig till skolan. Ändå värt. Såg lite när 2orna spelade upp. Endel var ju bättre än andra. 


Sen gjorde jag ingenting mer i skolan, ingenting vettigt iaf. Gick till stan med Ellen så ba kom Caroline å sen ba for jag hem. 

Kom på mina päron med att inte ha varit på jobbet idag. Men mamma har ju sämst i kroppen så förstår henne och pappa jobbade hemma så. Det är väll lika. 


Nåja ska fortsätta se O.C nu och fixa lite annat på andra bloggen för projektarbetet!

Av madelene spegel - 18 mars 2012 16:59

Varför måste man ha en rubrik? ändå tråkigt. Fast skriver ändå ba massa random däraaaaa.


Nåja, ska väll, kasta in nå bilder då.. tog nå fula bilder på hunden imorse...

   

Visst är han söt :')))  



Nåja sen här kommer de in en litte random bild sådär på...mig, när vi färgade mitt hår, så det såg ut såhär innan vi satte i färgen.. ändå inte orange...

Med Theres otroligt fina tröja där de står "ge mig korv" haha ;>


Och sen så hade jag piano lektion så lämnade jag min mobil med Sofia.. så satte hon den här underbart snygga bilden på henne som bakrund på min mobil :D

<333    


Sen så i söndags, alltså för en vecka sen for ja ner till skellefteå med marigona så såg vi cheer dm norra.

LCD honeybees kom 2'a såklart, fett grymmmma

   


Jaa å här är de jag filmade från tävligen, Honeybees såklart, det roliga var att de hade samma ransa i dera program som jag hade med honeybees 2007, ;)


Jaa sen ska jag inte gö nå mer i det här inlägget ;)

Av madelene spegel - 3 mars 2012 00:09

hej slått läger här i kalix för tillfället. hos elin är jag, chill ändå ska hem på söndag å kom igår, tog även en tripp till happis för å inköpa alkohol. fint. då blire väll å supa imorrn eller så åker det med hem :)


så kommer kanske inte blogga nå mer ihelgen, men får se, kanske, kan inte lova nå, sorry, har inge bilder här heller å vill inte ta någon, haha .. godnatt..?

Ovido - Quiz & Flashcards