Alla inlägg under mars 2011

Av madelene spegel - 30 mars 2011 21:33

Nu så alla vet äre slut med Johnny på riktigt men tur att det finns "fler fiskar i havet" ;)


Och Grattis Marigona ! <3 14 år :D!

Gav henne ett par örhängen, tycker personligen att dom var super fina, men asken hon fick dom i var så sjukt nice :D


Vi hade iaf uppvisning på Luleå Baskets match idag och det gick superbra:D


Ska inte blogga nå mer nu, hejs:D

Av madelene spegel - 28 mars 2011 17:46

Okej nu är det fan måndag, igen.

Vaknade typ 6 för att hinna till skolan å ta mit upp. Johnny kom hem igår så han sov hos mig inatt.

Han sa att jag skulle få en present av honom senare och det fick jag,

gissa vad jag fick, värsta fina rosorna!:)

     


Hursomhelst, jag kom nyss från skolan. Hade "bara" 4 lektioner idag.

3 av dom är musik lektioner så det är heelt okej. Därför äre fan viktigt att välja rätt.

Började morgonen med MuKo(musik och komunikation). Vi håller på med ett projekt dära. Eftersom att jag missade en föreläsning under den lektionen förra veckan så vet jag inte riktigt.

Jag som tur är har man kontakter.

Ringde en som jag samarbetat med tidigare i arrangemang för allmänheten, men hon var barnledig och gav mig därför numret till hennes 'vikarie'. Och inte fan visste jag att det var han som hade haft föreläsning förra veckan så det var rätt kul.

Men jaja nog om det, iaf så ringde jag och Josefin honom så frågade vi om han hade nå projekt på gång somv i kunde hjälpa till och planera. Trodde vi skulle få be och böna att få vara med men ikke de... Han vart väldigt glad att vi ringde så vi skulle ringa tillbaka på onsdag vid samma tid och bestämma möte med honom. Det som är rätt dåligt med projektet är att det måste ske på frivilllig tid och då måste man offra sin lediga tid som inte är på skoltid. fml

Ajja i slutet av MuKon idag så stod jag och kollade när Vincent skrev ett mail till sitt förslag till projektet(rättade honom) och han ska ta med sin gura och lire lite i ett fängelse, fatta bra ide. MVG-barn typ.


Hoppas mamma inte läser det här, men jag gjorde inte ett skit på matten för det suger pung. Vi håller på med nå vi gjorde i åttan, värdelöst.


Jag lämnade Johnny hemma idag när jag drog till skolan för att han var ledig idag... buuu..

Men så tog jag en bild på hna när han sov och jag skulle föna håret:D


Sne så släppte jag in en söt liten hund i rummet också :)


Ajja nu slänger jag in en skön låt å skiter i att skriva så jävla mycket mer:D

Av madelene spegel - 27 mars 2011 19:54

Nu ligger det till såhär, Luleå tog inte hem det idag, vilken jävla besvikelse...

Kanske att vi tar dom på tisdag på deras hemma plan, hopppas då det iaf.

Nu står det alltså 2-2 i matcher.

Men Skelleftå vann idag här i Luleå med 1-2.

Pinsamt eftersom att Luleå kvitterade med 1-1 12 sekunder innan slutet av tredje perioden!

 

Ajja ids inte skriva nå mer nu!

Av madelene spegel - 27 mars 2011 14:08

Jaaa nu är det såhär att det luktar nå jävulskt gott i vårat hus för mamma för våfflor:D

Det blir min frukost/lunch! Sen taggar jag träningen för fullt, hoppas Isabella kommer idag så vi kan leka lite:D


Har nyss försökt att fixa in Oscar på hockeyn men det gick inte så bra men jag tror han kan fixa det där själv ändå. Lite surt är det ju att Luleå förlorade borta igår mot alla jävla innavlar... Men idag hoppas man förfan på vinst på hemmaplan :D

Det är redan score som fan att Luleå slog Skellefteå första matche på deras hemmaplan ;)


OCH VAD FAN ÄR DET MED FOLK?

Alllllla smsar mig å skriver på facebook, vadå vad äre med alla idag, vad har jag gjort. Gammla vänner som jag inte snackat med på att tag smsar mgi åf rågar vad jag gör osv, visserligen trevligt men, why now?!

Okej det är väll väldigt trevligt då.

Sen imorse hände en sak som var så sjukt pinsam, kan inte ens skriva vad det är för nå så om nogån som vill veta vad fan det är jag menar så får ni ta kontakt med mig via ett samtal eller någonting! 

Och nu går det inte att länka från youtube..?


Guess not.

Blir utan en låt i det här inlägget då :(

 

Kanske ska sminka klart mig snart, vet inte varför man ska ha smink när man tränar men ändå..

Ska bli intressant med dagens träning. Ingen verkar veta vilken tid den är men drar väll tid någon gång å kollar om det är nå annars vettefan, vill inte missa nå ju!


JUSTE, igår. På voltarenan, shit.. Nicole har sjukt nice magrutor. JAG VILL OCKSÅ HA!

Så jävla snygggt! Det är fan så jävla mycket finare att vara vältränad å smal än att vara smal utan anledning.

Tycker jag, och dom som tänker klaga kan dra dit solen inte skiner.


Ska äka nu, bloggar mer sen!


Av madelene spegel - 26 mars 2011 23:34

Idag hände det mycket.

Min dator funkar jävla mycket bättre nu när David fixat lite med den!:D

Kör nu på Firefox ist för Windows t.ex vet att många kör på Firefox redan men spela roll, har iaf AUDi tema på skiten så det var lätt värt att byta :d


Johnny sitter nu på tåget hem, ska kanske träffa han imorrn:)


Kom nyss in från att ha åkt lite bil med David, trevligt.


Ska köra lite cheerleading på onsdag under halvtid på Luleå Basket, yeeey..


Måste kissa nu, hejs!

Av madelene spegel - 26 mars 2011 12:10

Nu taggar vi till voltarenan då! Ska träna hårt som ett svin för att sättta salto. Typ tragiskt att jag inte har några som helst problem med flickisar nu men saltosar är inte lätt nu. Eller jo stillastående men inte efter en flickis :(

Laddade ner rätt skön musik att träna till igår så det ska nog duga ;D


Var nyss ute och träffade min hurtigare polare Jessica och Emma, haha.. Dom har ute på promenad. Önskar jag var sån men haha...nja... något annat år kanske!


men nu ska jag gå å tvätta ansiktet sen..sminka om mig? Får se:)

 

Av madelene spegel - 25 mars 2011 20:26

Jag vet inte om det bara är jag, nej det är det nog absolut inte..

iaf så hade vi "Open stage" i onsdags på skolan så fick man frivillligt gå upp och spela eller sjunga. Jag valde att kolla på. hahaha

Ska langa in lite skön musik nu, gammal är den förvisso men sjukt skön ändå.

En av låtarna vi fick repa in till Open Stage, langar in en till:



Den här låten var den som min ensamble grupp valde att nöta in, men vi fick så satans lite tid för det så det var inte värt att ha det nästan. Jag vet inte om någon bryr sig men jag sjööng låten iaf, det var äckligt svårt i början men vi bytta tonart och Björn gav mig spec hjälp att fixa den så det var chill!


Jag vet inte om ni vet att den här låten finns, men det är rätt sweet, juste alla låtar jag langar in här finns även på spotify, hittills.

Men som sagt den här låten vet jag inte om ni vet att den finns men det gör den som sagt och den är rätt bra, texten är sweet.

Den här låten var tydligen med i Melodifestivalen iår..?


En jävligt rolig sak med att gå estet är det som kallas "Fredags-scen", det är helt frivilligt att anmäla sig om han vill spela där. Då riggar man i fiket instrument och mickar osv så får man spela under lunchen. Man får göra vad fan man vill i princip eller låtar eller vad som helst.

Pia i min klass sjöng en låt idag som var så otroligt bra..men det bästa ÄR att hon skrivit den själv, SÅ SJUKT att man går i en klass full av talanger, haha eller endel är ju bra på annat än att framföra sina egna låtar. Typ bättre på att snacka skit och kolla snett på dom som inte knytit skorna rätt, skärp er!


Har fallit för den här låten.. IGEN!

den kan absolut inte bli dålig.

<3

Av madelene spegel - 25 mars 2011 19:46

Jaaa nu är det såhär att jag ska för typ Marigonas skull, blogga lite mer.

Så det kommer kanske bli lite mer inlägg än de senaste dagarna, men det roliga är att se att folk kikar in på min blogg ändå. Dessutom tycker jag inte att det är kul när folk kikar bloglovin eller vad fan det nu är. Vadå det är typ värdelöst ändå? Det var typ en praktikant på blogg.se eller nå som kom på iden så att han skulle få nå roligare att göra under sina praktik dagar..?


Spela roll, igår så var det iaf helt sjukt värdelöst att gå upp på morgonen, 5 timmar buss å 2 timmar på mässan.

Vi for som säkert många hört Jokkmokk. FYFAN vad värdelöst och inte fick vi nå jävla varmt välkomnande när vi kom dit heller, snö som uta helvette.

Men det gick snabbt över.

Kul att vi fick en väldigt liten macka på bussen som vi då skulle klara oss på i 7 timmar, men alla jävla osmarta jävlar som inte tog med sig mat själv, shame on you. Jag tog som tur med mig mat. God mat. Sallad med köttbullar i. Kan inte klaga.

Men dom som inte hade med sig mat, pengar eller inte ville slösa sina pengar fick ju såklart svälta.


Men nog om det negativa, det var rätt kul att kolla på allas företag som de gjort inom UF.

OCH en till väldigt bra sak..Jag hade en fruktansvärt bra hårdag igår, så tog en bild :):):):):):)

Ser väldigt bitchig ut men det kan bero på att mina egobilder inte är så roliga att ta. Vem fan tycker om att fota sig själv? patetiskt att sitta å ta 200 bilder på sig själv inom en timme, knappt.


Ajja så jag ska vara ärlig och säga att på den där bilder tycker jag om mitt hår väldigt mycket.  


Hur som helst, John Sundling..jag älskar dig mest i hela världen men nu var det så att du tog bilder på dig med MIN kamera och lämnade bilderna, så nu kommer dom upp här

    Visst är han fin? haha... Kanske inte syns på bilderna men när man pratar med han så förstår man

Ajja var med John då i onsdags för att det var rätt länge sen vi var med varandra och vi är bästisar såå!

Töntigt ord det där.."bästisar"


Hmm vad mer hände sen jag bloggade sist.

Igår kirrade jag in en polare på hockeyn och fixade 50 spänn till egen ficka, det är chill tycker jag. Men det är hemligt egentligen så kanske inte ska nämna det någon fler gång.

Luleå har då vunnit 3 matcher i rad och alla på förlängning och 4-3.

En match mot Djurgården och en mot Skellefteå.


Och haha för första gången igår så fick jag gå upp på handikapp läkatren och sälja match program så var vi äckligt nära Skellefteå klacken så en kille ba, Hej;)

Jag ba; Usch hej då.

Hade fan inte kunnat vara trevligare.


Hursomhelst så är det en sak till som gör mig lite irriterad, vet inte om Johannes kanske läser det här.. men då får han fan hålla käften.

Johnny fick ett samtal när vi kom hem till mig i tisdags av sin syster som frågade om han skulle komma på hans farmors begravning, och om han han hinna dit måste han ju fara på onsdagen, right? Så han sov hos mig fårn tisdagen till onsdagen så for han hem snabbt å sen tog han bussen ner. Så var han då på begravningen i torsdags.. Och nu är det så att han har SLUT BATTERI på sin jävla telefon och han har då ingen jävla laddare med sig.......Jag är inte så jävla glad drf. Får inte tag på han nå.

Han kan fan mitt nummer utantill så hur svårt äre att låna någon polares telefon å ringa ett kort jävla samtal? Vill veta när han kommer hem.....

För sist jag snackade med han sa jag att han inte alls behövde komma hem på lördag, men jag vill visst att han kommer hem då.

Ajja ska ändå fokusera på träningen i helgen då...


Hmm juste, jag g´jorde klart ett "prov" idag om Upplysningstiden, som vi jobbade med på historian men skolkade då vi gjorde provet för jag hade ändå failat hehe för jag hade inte tid att plugga.

Men våran lärare betyg sätter inte främst i IG, G, VG eller MVG. Hon skriver BB, B, U och DESS.

BB=Bra början

B=Bra

U=Utmärkt
DESS= Duger ej som svar

Låter typ brutalt, men haha det är det fan också.

Så Anton i min klass fick U på alla sina svar på sitt prov som dom fick igen på lektionen som kom efter den där då som skrev provet då så såg jag det, då frågade jag om jag fick låna det.. och det fick jag:D Så hoppas på ett VG iaf då!


Ajja ska chilla med det här inlägget nu, puss å kram på alla mian fina bloggläsare, tack för ni läser min blogg


haha skojja, fu

Ovido - Quiz & Flashcards