Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av madelene spegel - 3 oktober 2011 10:59

Sitter just i skolan å skriver om liv efter döden på min religions lektion, kanske det mesta till skolarbete jag gjort hittils sen vi stratade igen efter sommaren..

Det står i Bibeln "människan, av kvinnan född, lever en kort tid och mättas av oro; Hon växer som blomman och vissnar, en skugga som snart är borta-- kan en sån som dött få liv igen?-- då skulle jag hålla ut på min post tills min avlösning kom."


Det kan ni fundera på?

Om ni skulle fråga mig om jag trodde på livet efter döden hade jag svarat både ja och nej, det finns ås sjukt många teorier om livet efter döden(om det ens är nå liv efter döden) som är vettiga. Jag kan läsa en teori av en vetanskapsman som tänker sig att det inte är något liv efter döden men samtidigt finns det så många religioner som säger att man återföds.. Sen det där med karma, skulle kunna nämna hur mycket osm helst men orkar verkligen inte det, kanske ska lägga all folkus i uppsatsen ist!


Nåvääl, hade konsert på skolan i lördags, känndes inte ok att behöva åka till skolan på en lördag. Det jag tyckte var konstigt var att pappa UTAN problem kunde skjutsa mig dit men det kan han inte en regnig dag på morgonen då de tär vanlig skola.. Hojja.. regn, äre inte regn så äre äckel kallt, såklart.


Dags å flytta nu!

Ovido - Quiz & Flashcards