Alla inlägg under november 2011

Av madelene spegel - 23 november 2011 16:15

blä i förra veckan på onsdagen så var jag och många andra musikare från estet på kulturenshus och var med på en konsert som hette Marching for life. det var kul ändå.. avslappnat å inte sådär över seriöst..

       


såja .. det var inte kul att gå från 8.30 till 22.00 och skriva nationella dagen efter...

nåja svenska var det bara så det var ganska chill... 

           


ja alla jobbade hårt utom jag somm hellre satt å fotade...

sen fick jag med någon bild från träningen igår, lägger också nu upp klipp på youtube från träningen igår, jag var inte med å tränade men filmade ist marigona:D

 

Av madelene spegel - 15 november 2011 20:26

nåja tisdag, igår, gjort ja inte mycket, gick bara på en lektion igår, orkade inte göra nå mer. 

sen idag sov jag lite väl länge, missade bussen till träningen, men det gör inget för jag gillar att sova också, marigona skulle ändå inte dit.. indra är säkert där, men sorry dudes, sov. 

imorrn har jag fan skola hela dagen, eller ja musik. från 8.15 på morgonen till 21.00 typ.. lite osäker med tiderna men det ser ut som att det inte blir tidigare än det där.. känns sjuuukt jobbigt. 

och nu mitt i allt skriver rasmus (en gammal klasskompis) till mig i chatten på fb å skyter om sin nya tatuering, fyfan, han har redan nå snygga tatueringar.. avis blir jag! säkert nice som fan, men att han skriver att han har en ny tatuering är ju för mig som att han skulle skriva, tja ligga?


jag vill också göra en ny... ska det, ska bara itta en nice text... i rätt storlek men det blir kanske i studio så då kanse jag ska lämna in det jag ska ha så får dom leka med hur det kan se ut, så det blir extremt jävla unikt:)


på torsdag är det nationella provet i svenska som gäller, få inte glömma att ta med mig datorn.. mycket viktigt!

annars får jag sitta en hel dag och skriva för hand, vem fan orkar? och man får inte lyssna på musik, jag kommer bli dum i huvudet på riktigt... 


nåja idag hade jag typ roliga lektioner, iaf chill dag...

ska väll fortsätta med rasmus nu så vi hörssss!

sämst på att uppdatera jag vet..

Av madelene spegel - 12 november 2011 20:20

Haha folk har tråkigt ikv så passade på att printa från fb bara vad 3 personer skrev efter varandra, dom verkar få ut mycket av kvällen.. höhö.

Gjorde dom en aning anonyma :)  

Av madelene spegel - 12 november 2011 12:47

Hejsan allihopa, idag har jag inte hunnit med mycket, följt med en polare till bussen, kissat och...inge mer, rökt. Det är kallt ute för de som inte varit ut än och bara kollat ut. Vädret är alltså lika pissigt som det ser ut, men idag verkar vara en sån där bra dag för att sitta inne å se film och tänka massa ljus!

Då ska ni få en fin låt som ni också kan mysa med..

Tveksam på kvallan men den funkar då för mig!


Nåja idag är det lite av varje som gäller, inge sitta inne å mysa för mig.. Ska antingen till nå polare å spela poker eller ut på krogen, eller bara spela?

Har itne bestämt nå än.. Så får se :) skriver senare!

Och ja för er som undrar kan jag ge svar här och nu.. Har den här bilden som profil just på FB. Men upp och ner. Jobbigt va? Ja jag har den bara upp och ner för att folk ska bryta sina fina små nackar :)  

Av madelene spegel - 11 november 2011 18:22

Hade nästan glömt hur fucking bra Cas Haley är... 


Man kan ju tro att det INTE är en vit kille osm sjunger, men jo, en stor kille med en FET talang.. 


Tydligen är det någon ful n00b här i lule som fått skivkontrakt, visst kul för han, men nu kommer han ju angripa fler med hans medelmåttiga musik? Joo....


Nåja idag var jag i skolan med Karro typ först.. vi gick för första gången på engelskan som vi inte varit på några gånger i rad nu.. hehe. Så vi gick dit så sa läraren att vi skulle traska till bibblan å låna en bok å sen läsa sen behövde vi inte komma tillbaka nå mer till lektionen. Hon trodde det skulle hända eller? Nja... Vi lånade dock en bok var :D


Men sen så iaf var den lektionen slut å då var de lunch, baxxade en bild från Frida som la upp denna på FB tidigare idag...

Nog var det mycket folk som skulle gå och äta? På samma jävla gång.. Men när den där bilden togs så satt jag redan i matsalen ;)


Nåja sen hade vi ensamble och tidigare idag då jag la upp Oasis låten så kanske ni fattar vvad jag ska skriva nu.. jo vi har den på ensamblen..! Ellinor sjunger den siiickt bra. Inte ens kul å bara sitta å titta på.. men iofs kompar jag ju med i låten men shit va bra hon är..

Kul !


Juste Frida jag snoddde bilden av, hon är nominerad som norrbottens lucia! Så rösta på henne, Frida Ronander, kandiderande nummer 1!

Om ni går in på kurirens hemsida kan ni även hitta en blogg där dom som är nominerade till norrbottens lucia skriver:)

http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggare.aspx?blogg=6152031&place


Där har ni den.


Nåja ska väll gå å hjälpa mamma med maten igen då! Sen får man besök så kanske inte bloggar sen, men vi får se, ha det fetttt!

 

Av madelene spegel - 11 november 2011 17:24

Åt världens godaste kakor idag, igen <3

 


Nåja, här har ni en till bra låt!

Gammal goding och även känd för mig som Beckys ringsignal..

 

.

Av madelene spegel - 11 november 2011 16:58

Kul bild, nej. Men bra låt å lite bättre kvalla på den än i dom med videon..

Av madelene spegel - 10 november 2011 22:24

Har inte bloggat så flitigt i veckan som jag började med där en vecka kanske, hehe. Men har såklart haft annat för mig!

Nåja här kommer nå sköna bilder från i lördags!

               


 

Ja det var väll alla bilder jag fick i lördags, kanske inte så fina, kanske inte så nykter, kanske inte så kul å ta bilder på fyllan!   

Folket som läser min blogg verkar nöjda med vilka bilder som helst jag lägger upp ;O


Och förlåt Marigona för jag glömde ta kort på min sminkning...

Ovido - Quiz & Flashcards