Alla inlägg den 13 april 2011

Av madelene spegel - 13 april 2011 19:54

Vill du bli Luleås största talang?
Sök då till Norrskenstalang som är en Musikalisk-talangjakt för er som sjunger, spelar ett instrument eller kanske spelar i ett band. För de tävlande som går vidare så är finalen den 18 maj på Lillan i Luleå. De tävlande måste vara mellan 15-25 år och det finns endast 8 platser i finalen. Om du vinner detta så vinner du 7000 KR och 2'an får 3000 KR. Dessa pengar ska investeras inom Musikbranchen, dvs. tex. köpa nytt instrument, en inspelningsstudio, spela in låtar, använda till resor eller konserter inom musik m.m

För att anmäla dig gör du såhär:

Skicka ett ljudklipp/youtubeklipp eller annan ljudkälla så att vi kan höra hur du/ni låter.
Ett stort plus om man har eget material.
Skriv sedan vad Du/ni skulle göra med pengarna ifall att ni skulle vinna
till sist så skriver ni kontaktuppgifter dvs. Telefonnummer, Mailadress och Namn.
skriv även om ni har frågor om någonting.
Maila detta till: Dream_josefin@hotmail.com

Sista anmälningsdatum är 5:e maj och efter det så tar vi ut dem 8 bästa som får vara med den 18 maj på Lillan I Luleå.
Om du kommer dit oanmäld så kommer du inte få spela eller vara med och tävla så skynda dig att anmäla dig så att du inte misssar chansen om 7000kr och en rolig kväll.

Om du inte är intresserad av att vara med och tävla så behöver vi ju givetvis publik så för er som tycker det här låter kul eller vill stötta någon som ska vara med. Så kom till Lillan den 18 maj och betala en 20 Kr så får du även du en rolig kväll.

Detta är ett sammarbete mellan Josefin och Madelene från Estetiskaprogrammet musik i Luleå och Patrik Öhlund från ung arrangör.
Patrik kommer vara en av dem som medverkar i juryn och framser vinnare.

Skynda dig och sök innan 5:e maj!
Till dream_josefin@hotmail.com och var med i Luleås största talangjakt.
MVH Josefin Fahlman och Madelene Spegel

Av madelene spegel - 13 april 2011 19:29

Just nu sitter jag med datorn i vardagsrummet och ser på 2½ men. Gamla avsnitt men ändå rätt bra.

Åt ganska nyss middag, elelr det känns som det iaf..

Hmm igår på skolan hade jag 3 prov, trodde man bara fick ha 2 per vecka? Kanske hade varit okej om vi hade 3 prov men inte alla på samma dag.

Hade prov i svenska, engelska och matte. Svenskan och engelskan gick fin fint! Sen matten behöver vi inte ta upp.

Efter matteprovet som jag hade efter lunch hade jag taggat inså som fan men då är min lärare sjuk så det vart inget, sogligt nog :(

Men iaf gjorde jag någoning lite mer nödvändigt.. En engelska uppgift som jag skulle gjort i början av året..men ska kirra det nu:)


Efter skolan då så mötte jag upp Jessica så drog vi och gymmade, skönt som fan. Det var fan länge sen jag satte sån press på min kropp... Sen drog vi från gymmet och så käkade jag på Max. Sen drog hon hem och jag möttre upp 2 från laget så gick vi till hälsans för ytterligare 2 timmars träning i cheerleading... Hojja..

  Har också bestämt mig för att köpa en ny mobil men det får bli lite närmare den 25'e så får jag cash för min förra så blir det lite billgare känns det som.

Jag ska köpa en iphone 4. Den verkar man kunna ha ett tag iaf, men är ändå ganska osäker på om jag ska ha en HTC ist. Suuuck.....

 

 

Vet inte vilken jag ska välja.. men det löser sig!:)

Ovido - Quiz & Flashcards