Alla inlägg under juni 2011

Av madelene spegel - 19 juni 2011 01:11

Hörni.. Jag har jobbat ikv, det var trevlig som vanligt. Nu ikv var det försvarsmakten som hade hyrt båten. Dom var riktigt trevliga och köpte mycket öl!

Endel pratade itne ens svenska, det var kul. Nåjo det var också 2 MP(militärpoliser) från Stockholm som skulle vara där för säkerheten och dom hade tydligen haft kontakt med min morbror som ochså jobbar som militärpolis men här i Luleå då. Dom pratade bra om honom så det var ju lugnt.

Jag slutade lite efter 23, men får skriva in att jag kom tidigare imorrn än vad jag gör så jag fårr rätt betalning(min handledares idé).
Jag tror inte att jag skrivit att jag får ut OB när jag jobbar på helger. Det är alltså att jag får betalt för timmar jag inte jobbar men som ingår i mina 90 timmar för kommunen. Alltså jag jobbade t.ex 4 timmar idag så får jag ut OB i tid. Det är 50% av tiden jag jobbat så jag får betalt för & timmar iat för att bara få för 4 timmar. Det tycker jag är ganska braaa!


Ajja ja orkar inte skriva nå mer, eller kan väll nämna att jag och Jessica pallrade oss till gymmet idag, man kan lätt säga att jag saknar att kunna träna varje dag osv.. Dessutom har gymmet så knasiga öppettider nu -.-


men godnatt kanske!

    Jävla sliten men den får duga...

Av madelene spegel - 18 juni 2011 00:31

TJAAAAA

Idag har varit en sweet dag.

Jag började med att duscha. Sen mot stan för att träffa Jessica osv. Jag köpte 2 par skor, här kommer lite från shopping från lite överallt.

       

Efter det där sprang jag iväg till Södra hamn för att möta upp båten, sen jobb till 23 då, sen kom jag hem, efter min syrra hade hämtat mig, och nu är jag med Jessica då!! Godkväll.   

Av madelene spegel - 17 juni 2011 13:49

Helt galet vad Waka Waka för med sig minnen och känslor från förra sommaren, som jag spenderade väldigt mycket i Boden, med alla fina pojkar och flickor<3

Jag kom på det nu rätt random för när jag just slog upp att jag skulle skriva ett nytt inlägg började den på radion. Så det var väll som ett inflik, jag undrar iaf hur en viss person har det. Länge sen, han kompisar skriver itll mig och frågar om jag hört av honom, men nej. Hoppas du har det bra gubben, det går inte en dag utan att jag tänker på dig.


Ska dra mig mot stan straxx bara för att , sen börjar jag jobba 17.00 så det är rätt lugnt, känns bra att ta sig ut vid 14.00 så man vet att det blir någonting av ens dag!

Ska dra mig mot bussen då, kanske skriver efter jobbet.. Om ni undrar så har jag inte md mig någon kamera på jobbet för det finns absolut NOLL tid att fota.. Kanske ska fota sista dagen eller nå då bara för att ha kvar bilder till fina minnen :)

 

Vi hörs!

Av madelene spegel - 17 juni 2011 00:14

Jaa idag har jag haft noll tid att blogga eller jo imorse men det är ju inte så att jag inet har tid å blogga på morgonen, nog har jag tid men ingen lust hade jag imorse.

Min jobbdag började 11.30 så tog 11.08 bussen mot stan... Jobbade fram till 18.30 och hade dessutom en träning 18.00 på Porsön som jag skulle vara med på, men så fort vi kom i land så drog jag mig ner till dansmagasinet och där stod Helena som en ängel och väntade på mig! Hon skjutsade mig snällt från hamnen till träningen, så jävla SNÄLL! Efter träningen som förhållandevis gick bra fick jag skjuts hem med Linnea å hennes far. Så stannade jag hemma, bytte kläder, fräschade till mig ytterst och sen så drog jag med bussen till stan igen och mötte upp Jessica som stod där och väntade redigt fint! Så gick vi som tidigare planerat, vi såg Pirates of the Caribbean, som var oväntad KASS.

Det hände lite saker i slutet men resten av filmen var tråkig det hände typ 2 saker som överraskade en så det var fan slöseri med pengar med tanke på att den kommer kunna laddas ner inom 1-2 månader. Det är lika att ladda ner bio börjar bli så helvettes överskattat. Vi skulle ha bowlat ist..!


Ajja efter det for vi hem då,, nu sitter jag här, ska göra tacos och äntligen få äta middag.. Och se klart Gossip Girl som jag äntligen fastnat för, det tog yup 7 avsnitt för att det skulle hända, men är så gott som involverad, ha en bra kväll! Börjar jobbet 17.00 imorrn så jag tycker det känns ganska lugnt om jag är uppe halva natten:)

Där har ni en bild då mitt hår är underbart fint innan frisörfittan klippte bort allt. Jag tipsar er... Klipp er inte på Gossip, eller det beror på.. Endel där är bra men endel skiter i vad fan man säger å klipper som dom tycker kulle vara fint. Jag skulle ju ringa dit och klaga på min klippning och kunde fan inte hålla mig, tårarna bara rann. Seriöst det värsta jag varit med om.

Av madelene spegel - 16 juni 2011 08:42

Rix FM kommer ju förfan till F21 i helgen!! Haha ojoj! Så syyyynd att man jobbarååå.

Nåjo jag vaknade nyss, vörjar 11.30 idag som omväxling, känns som om jag är vaken fruktansvärt tidigt :(

Fast nee ;)

Idag ska jag jobba från 11.30-18.00 sen träning från 18.00-20.00 Så det blir lite stressigt mellan jobbet och träningen, måste ta mig till Porsön och någonting..

Ska väll kirra lite saker innan jobbet nu då, ciao!

Av madelene spegel - 16 juni 2011 00:19

En 95'a från boden. Bor också i Luleå.

Haha dagens jävla kommentar kommer från honom..

Han skrev i ett sms: Jag e inte random längre;) , nu e jag snygga alexander right?;);)


Haha nja Alex du måste växa till dig först..

Av madelene spegel - 15 juni 2011 23:57

Jag börjar bli kass på att blogga, synd ;)

åjo, jobbet går fin fint, det är så jävla sjukt nice å chill, fast vi kanske får göra mycket men det kanske är för att det inte är en vana som det är chill! Det hinner nog inte bli en vana tills det är slut så :)


Idag när jag väntade på att dra mig mot jobbet så satt hunden i min säng å kollade ut genom fönstret när hans mamma skulle komma hem =)

Söt hunden!


Idag på jobbet var det ett gäng från SSAB som skulle åka, dom hade hyrt båten å skulle äta buffé osv, det var trevligt :)

Så innan jobbet knäppte jag en bild på mig!


Och nu ser jag ut såhär, kanske lite mer sliten dåå

Lite sliten åså, men ska gå och lägga mig nu så jag orkar med imorrn, jobba sen dirr träning!:)

Ovido - Quiz & Flashcards