Alla inlägg under maj 2011

Av madelene spegel - 17 maj 2011 14:53

Nöter nu en "ny" låt med Mohombi och Nicole Scherzinger som heter Coconut tree då.

Den är rätt skön!

Jag vet inte riktigt men jag antar bara att det är RedOne(sveriges stolthet) som producerat låten eftersom att det är han som fått fram Mohombi.


Nåväl gjorde nationella idag, fyfan va piss det gick ska aldrig mer lägga ner tid på sån skit, kanske inte behöver det heller :D


Så loggade jag in på msn nyligen så skrev Max

M: Hur fick det?

Jag: Braa men spillde kaffe -.-

M: På provet alltså?

Jag: Jahaa, nej jag gjorde typ 3 uppgifter sen orkade jag inge mer.


Jag trodde i mitt undermedvetna att han visste att jag nyss hade tömt och fyllt diskmaskinen, hehe.

Men nej han syftade alltså på provet..


Men kan informera alla om att Svampbob kakorna var fantastiskt goda :D


ajja slutade ju egentligen efter provet men stannade ändå till ett tag för att sedan gå till Kulturenshus och se treornas slutprojekt, fyfan va bra en brud sjöng, kan garantera att hon sjöng bättre än orginalet!!

 Lite avis är man ju:)

Nåväl det regnade när vi kom ut från kulturenshus -.-

 

Av madelene spegel - 17 maj 2011 05:48

God morgon som fan:D

Taggar nationella! Ska snart gå och göra frukost ska bara fixa mitt fina hår ;d

Måste nog klippa i håret lite, för det är någon jobbig hårslinga som är ivägen hela tiden å kommer alltid fram helt random;s börjar bli lessss :)

Men iaf... Jag sov 5 timmar inatt, tack alla som höll mig uppe på sms<3<3<3

Men ne jag skojade det var trevligt sällskap medan jag försökte bli trött :)


Och det var ovanligt "många" som kollade min blogg igår, är det kanske för att jag börjar bli bättre på att blogga nu så det är fler som ids kolla?:o Men kan faktiskt inte lova att jag alltid kommer vara såhär bra på att uppdatera, vänta bara tills.. imorrn kanske! Alltig kan vända relativt snabbt :O..öven en natt alltså bara!

Men det hoppas jag att alla redan var beredd på.


Hursomhelst skänker en tanke till Mary Karlsson som blir begraven idag uppe i Kalix. Himlen kan aldrig få för många änglar.

Av madelene spegel - 16 maj 2011 22:43

Asså det står på startsidan när man just loggat in på bloggplatsen.se att de går att ha massa nice nya textsnitt när jag designar sin blogg.. Fuck att jag inte vet hur man gör, hehe.

Det löser sig som alllltid ;)

Kom iaf nyss hem från Coop med pappa, vi handlade bra att ha saker imorrn till nationella i matte B (-.-)

  Det blev såklart RedBull å Mer-päron sen hade som nå jävla Svampbob-kakor, kanske kände mig LITE tvingad att köpa dom (a)

Hade trots allt en henna-tatuering på mitt vänstra bröst av Svampbob för några år sen som jag gjorde på LK ;D

 

FINT VA?

mhm


Ja nu när jag kom hem sa jag till Oscar att jag ska blogga.. Såå nu ska jag skriva och berätta hur underbart det var när jag träffade han sist.. Vilket jag tror det var när han stod utanför Smedjan..? Väntade på bussen? Vettefan, haha men det var hur UNDERBART som heeelst ;)

Hoppas han blir nöjd nu...


Ajja nu sova och tagga nationella!

Av madelene spegel - 16 maj 2011 20:05

Vikken pedofil text det är i låten ändå.. Spela roll den är vacker ändå!


Hursomhelst så ska jag berätta att det här är en LUGN vecka! Ska chilla osm fan med tränandet för att jag har ovanligt otn i kroppen och är ovanligt sur av mig.. Fast jag kanske blir bitter åde för att jag tränar lite, fast nee det tror jag ändå inte, det är ändå människor omkring mig som är irriterande.

Som Robin idag, han försökte trycka ner mitt och Josefins MuKo-projekt totalt. Han satt alltså mitt emot oss i matsalen och frågade vad det var för "skit"-sak vi skulle göra. Han skämtade såklart men eftersom att jag känner Robin relativt bra så skällde jag ut honom som fan för att jag tycker inte man ska skämta sådär framför näsan på en. Han tog i lite väl mycket men det löste sig sen då vi snackade ut om det! ;)


Såå måste jag tagga för nationella imorrn i matte ska sitta typ 4 timmar å skriva det där skit provet. Fan vad less jag är på matte.


Tydligen på fredag så skulle vi iväg till Piteå, alla tvår? eller kanske bara var musikarna som ska dit, fan vad jobbigt!!!!!!

Fast inte lika jobbigt som när vi for till Jokkmokk över dagen, det var fan värdelöst.

Men okej vi ska få se när några talangfulla människor spelar osv så det blir ändå kul!:)


ska ut å röka nu, brahej!

Av madelene spegel - 16 maj 2011 18:13

Lyssnar på en gammal goding!

Kom bara random på den låten och nu nöter jag gode mycket!

Idag vart det mycket bloggande, för mycket kanske??

Vet inte men det får bli bra iaf, kanske bättre än när jag suger på att uppdatera :)

Nåväl såg just avsnittet av jersey Shore som var igår på MTV, satan va kul det är att se :D Dom hittade lätt rätt skumma personer att vara med dära.. hehe


Såå ikväll ser det ut såhär.. Ska se mer tv <3

sen sova:D

 men nu ser JAG ut såhär..

 

Jag har verkligen inte en bra hårdag idag:)

Men det löser sig allltid!


Vettefan om man måste va vän med Louise på facebook för att se hennes logg men hon laddade nyss upp ett klipp på min stillastående salto, är så fucking nöjd!

Av madelene spegel - 16 maj 2011 16:40

Jag kom på att jag glömde förra veckana tt gå till sjukgymnasten så ringde idag och bokade om, känner mig fan lite vuxen när jag ringde å bokar tider åt mig själv å vill bli omplacerad hehu.

Hursomhelst har jag inte skrivit det tidigare men jag har det som kallas Patellofemoralt smärttillstånd i mitt högra knä och liknande i vänster fast inte alls lika utsatt som höger.

Det är iaf ett vanligt smärttillstånd som drabbar många aktiva tonåringar och medelålders människor(?) ca 21-45% Som drabbas av det är tonåringar.

mest i åldern 16-25 år.

Bakgrunden till hur tillståndet uppkommit och utvecklats hos patienten är också viktigt.

Främst tillstånd eller faktorer som kan härledas till störd biomekanik utpekas som riskfaktorer. Häribland ses stramhet i tractus iliotibialis, stramhet i muskulatur, plattfothet eller ökad eversion av hälbenet, ökad q-vinkel, ökad patellär kompression/tiltning/rotation, ökad laxitet av passiva strukturer, obalans i muskulära förhållanden och dysfunktion av vastus medialis obliques som möjliga etiologiska faktorer. Överbelastningar i samband med stegrad träning och trauman har också visat sig vara utlösande orsaker.

Svaghet i höftmuskulatur har nämnts som en potentiell riskfaktor för utveckling av PFSS. I forskningen har abduktorstyrka och styrka i utåtrotation i höftleden varit i fokus i första hand då man misstänker att femuranteversionen och försämrad höftstabilitet bidrar till försämrad biomekanik i knäleden. I studier har man visat att patienter med PFSS har mellan 21%-27% nedsatt höftabduktorstyrka i jämförelse med en frisk kontrollgrupp. Likaså har man sett att styrkan för utåtrotatorerna var nedsatt med 5%-36%. Inbördes hos PFSS-patienterna har man även sett en styrkeskillnad, mellan afficerad och icke-afficerad sida, på 12%-22% och 7%-21% för höftabduktorer respektive utåtrotatorer.


Det patellofemorala smärtsyndromet är en mycket omdiskuterad åkomma som egentligen inte har blivit en helt fastställd diagnos än. Anledningen är att det fortfarande inte råder konsensus kring definitionen av den – hur den uppkommer och vad den beror på.

Mycket studier om PFSS bedrivs kontinuerligt inom idrottsmedicinska forskningen och det som i första hand kan karaktärisera det som åkomma är några typiska kliniska symtom. Vanligt är att dessa patienter i anamnes antyder accentuerad smärta i någon av dessa aktiviteter: gång nedför eller uppför trappa, i huksittande , under bilkörning, vid stillasittande eller uppbromsning (gång nedför en backe eller hastigt sakta in). Minst tre av dessa symtom hos patienten kan kvalificera PFSS. Man kan dessutom under anamnes se ett s.k ”circle sign” där patienten vid uppmaning om att peka ut smärtlokalisationen pekar med fingret i en cirkelrörelse runt patella. Och patella är Latin tror jag för knäskål, men det har ju med knäskålen att göra så jag svammlar nog inte allt för mycket.


Så nu vet ni lite om mina problem sen har jag många fler problem i kroppen som jag inte kommer skriva så här utvecklat om, haha skönt om man orkat läsa det där!

Av madelene spegel - 16 maj 2011 16:33

Juste, idag hade vi uppspel på ensamblen.

Fredrik, våran ääälskade Fredrik hade valt:

Men det gick hur bra som helst att spela den, eftersom att jag inte ville sjunga låten eller spela trummor så tog jag elgitarren å det var sjukt kul att spela det som omväxling från vanlig gitarr.

Fredrik som valde låten fick såklart sjunga den, men det är iaf såhär kul vi har på ES!

Av madelene spegel - 16 maj 2011 16:20

TJENA MITT UPP MELLAN BENA!


Kom nyligen hem från skolan, slutade 13.10 men satt ändå kvar i skolan med Josefin å tränade i en låt vi ska köra på onsdag, hon ska spela piano så sjunger vi tsm :d

Det kommer bli super bra ;D

Dessutom har vi en hur gullig låt som helst så det kommer bli bra :)

Där är den låten vi körde idag, så körde vi en till men det får bli suprise till på onsdag!

Men den riktiga eller jag vet inte vad jag ska kalla det men det som är nice som fan är att Josefin tidigare skrivit en egen låt då som hon ska köra! Ska bli riktigt kul att höra, fick inte höra idag men måste ju ändå få höra nä vi soundcheckar på onsdag :D:D

FYFAN VA BRA DET KOMMER BLI.

Så alla ni som läser det här nu, jag och Josefin kommer gå ut 2'an med MVG i musik och kommunikation!:D

Förhoppningsvis


Men hoppas att det kommer några och kollar så det blir nå tryck i Lillan"


Hur som helst lite random bara så ritade Theresa på min hand idag när vi hade matte, love it!

  Ser lite tragiskt ut nu men det var för att jag tvättade händerna när jag kom hrm, synd va! Men det ser ändå nådigt bra ut :)


Anyway så ringde jag till Luleå Kommun idag om Feriejobb. Jag ringde och bad dom att omplacera mig för jag orkar veeerkligen inte dansa iår igen, men om jag får nå riktigt kasst blir jag fan sur. Och tredje perioden eller nå. Då kommer jag nog inte jobba nå för kommunen, fast dom vill ha oss ungdomar!

Men ändå om jag tagit dansjobbet så hade jag fått 4770:- på 2 veckor och det är rätt bra tycker jag fast ids inte dansa med småbarn igen.


Ajja men får se vart jag hamnar då! Måste komma ihåg att skicka in ett läkarintyg på mitt knä så jag inte får slita arslet av mig.

Hörde också av hon fårn kommunen att det är ca 2000 ungdomar i Luleå som sökt ferie ;)

Skönt att alla är så hurtiga!!

Ovido - Quiz & Flashcards